Monday, January 9, 2012

Toyota da Herkes Kendi Teknolojisinin Patronu

Proje kapsam?nda, bir?ok ?r?n Toyota'ya ?zel tasar?mlarla ve i?eriklerle zenginle?tirildi, son kullan?c? adaptasyonu kolayla?t?r?ld?.

?nternetin yeni yeni ke?fedildi?i 1998 y?l?nda, IBM'in Lotus yaz?l?m?n? kullanmaya ba?layan Toyota'n?n bug?n sadece merkezindeki ?st y?netimi veya BT departmanlar? de?il b?t?n bayileri Lotus ?r?nleri ?zerinde geli?tirilen uygulamalardan faydalan?yor ve bayilerle birlikte 1000 ki?ilik bir kullan?c? toplulu?u bulunuyor.

?? ak??? s?re?lerini d?zenleyecek bir yaz?l?m sisteminin kurulmas?na, geli?tirilmesine ve g?ncellenmesine ihtiya? duyan Toyota, uygun yaz?l?mlar arac?l???yla, idari i?ler ve finans departman?, performans de?erlendirme gibi alanlar?n iyile?tirilmesinin yan? s?ra, personel ili?kilerinin g??lendirilmesi, onay s?relerinin ve takiplerin elektronik ortamda ger?ekle?tirilmesini talep ediyordu. ??letmelerin daha g??l? ileti?im kurmalar?na, i?birli?i yapmalar?na ve verimliliklerini art?rmalar?na yard?mc? olan zengin g?venlikli bir i?birli?i yaz?l?m? IBM Lotus'u Toyota, ?irket i?i ?al??anlara y?nelik bilgilerin ve duyurular?n payla??lmas?, s?k?a sorulan sorular ve cevaplar? online teknik destek k?t?phanesi, m??teri ?ikayet y?netimi gibi pek ?ok alanda kullan?yor.

Proje kapsam?nda, Lotus yaz?l?m?n?n bir?ok ?r?n?, Toyota'ya ?zel tasar?mlarla ve i?eriklerle zenginle?tirildi. Lotus Workflow ile onay s?re?lerini otomatik y?r?tebilmek m?mk?n k?l?nd??? gibi, y?z binlerce sanal formdan faydalanarak, k???t trafi?i ve zaman kayb? da en aza indirildi. Toyota i?in tasarlanan Lotus Notes aray?z?yle son kullan?c? adaptasyon sorununa ??z?m bulundu. Kaynak y?netimi ve organizasyon zorluklar? ile ba?a ??kabilmek i?in Lotus Domino ile ?irket i?i rezervasyon ve organizasyon kolayl?klar? sunuldu. B?ylece Toyota'n?n i? s?re?lerini otomatik olarak y?r?tmesi, geli?tirmesi ve etkin y?netmesi desteklendi.

T?m IBM Lotus uygulamalar?n?n tek platform ?zerinden sunulmas? i? s?re?lerinde zaman kazand?rd??? gibi ek kaynak ihtiyac?na gerek kalmadan i? yapabilme avantaj? da olu?turdu. Projeyle ilgili de?erlendirme yapan IBM ??birli?i ??z?mleri & Sosyal ?? A?lar? ?r?n Y?neticisi Esra Avc? "IBM T?rk olarak stratejimiz farkl? farkl? uygulamalar kullanmak yerine b?t?nle?ik bir i?birli?i platformu ?zerinde ??z?mler sunabilmektir. Toyota bu noktada ?rnek bir proje ger?ekle?tirerek sadece ?irket ?al??anlar? i?erisinde de?il, bayiler de d?hil olmak ?zere, etkile?imde olmas? gerekti?i gibi herkesi i?birli?i platformunda bulu?turarak kullan?c? verimlili?ini artt?rm??t?r" dedi.

Bug?n her ba?ar?l? ?irket gibi Toyota i?in de m??teri memnuniyeti ve m??teriye yak?nl?k ba?ar? i?in en ciddi kriterlerin ba??nda geliyor. IBM Lotus Notes ?r?n? m??teri ?ik?yetinin al?nmas?, kategorilere ayr?lmas?, e?er ?ikayet m??teri ili?kileri departman?n?n ??zemeyece?i kadar kapsaml? ise departmanlara aktar?lmas?, o departmanlar taraf?ndan ?n analizinin yap?lmas?, ilk yan?t s?recinin olu?turulmas? ve daha sonra analiz edilerek sorunun detay?na inilmesi gibi i?levleriyle bu alanda Toyota'ya ??z?mler sa?lad?. ?zellikle Lotus Notes uygulamas?n?n m??teri ili?kilerinin optimizasyonu a??s?ndan ?rnek proje olarakg?sterilebilece?ini belirten Toyota Proje Y?netim ve Operasyon Birim Y?neticisi Esin Y?ld?z IBM ?r?nlerinin Toyota i?in sa?lad??? avantajlar? ??yle dile getirdi: "ilk senelerde elektronik ortamda onay almak zor geliyordu ?imdi ise onay mekanizmalar? belli ve bu bir ?irket k?lt?r? haline geldi. Karma?ay? engelleyen bir durum yaratt?k."

IBM Lotus ??birli?i Yaz?l?m? ile ilgili daha fazla bilgi edinmek i?in: http://www-01.ibm.com/software/tr/lotus adresini ziyaret edebilirsiniz.




yakamoz04

No comments: